Pafin is modulair opgebouwd. De modules vormen samen een volledig geïntegreerd geheel. Alle schermen hebben naar functie eenzelfde indeling. Zo ben je snel vertrouwd met het programma en haal je na een korte leerperiode het optimale resultaat.
Financieel
De financiële module is de feitelijke basis van het gehele pakket. Zonder deze basis kunt u de andere modulen niet gebruiken. U kunt binnen Pafin meerdere (999) administraties voeren. Zo kunt u bijvoorbeeld de administratie voeren voor een werkmaatschappij en een holding. Toegang tot de holding kunt u afschermen met een specifiek wachtwoord. Ook kunt u verschillende gebruikers aanmaken en deze afzonderlijke toegangsrechten toekennen. De koppeling naar Microsoft Word maakt het mogelijk dat u een standaard brief kunt vullen met de klantgegevens uit Pafin.Ook kunt u uw financiële administratie exporteren naar Microsoft Excel.
Met de module financieel beschikt u over een grootboek- , debiteuren- en crediteurenadministratie. Voor het starten van een nieuwe administratie kunt u gebruik maken van een handige wizard. Zo kunt u een standaard rekeningschema inlezen voor een eenmanszaak, openbare vennootschap of besloten vennootschap (bv). Deze kunt u overigens wel aanpassen aan uw eigen wensen. Ook kunt u ervoor kiezen om geheel zelfstandig een administratie aan te maken. Het grootboek vormt het hart van uw administratie. Alle financiële feiten brengt u in via een dagboek. Via de diverse grootboekoverzichten kunt u deze gegevens weer raadplegen. Ook kunt u Pafin uw BTW-aangifte laten berekenen. Pafin is direct verwerkend. U behoeft niet door te boeken om uw financiële rapportage te kunnen doen. Hierdoor kunt u achteraf journaalposten corrigeren. Ook kunt u in meerdere boekjaren boeken. Via de (concept) jaarovergang worden de mutaties uit het vorige boekjaar overgenomen in de openingsbalans.
In de praktijk blijkt het dat niet elke debiteur zich houdt aan uw betalingsconditie. Het is daarom van belang dat u snel over actuele informatie van uw debiteuren kunt beschikken.Op eenvoudige wijze verkrijgt u een openstaande postenlijst, een ouderdomsanalyse of rekeningoverzicht. Deze laatste wordt in briefformaat opgemaakt en kunt u direct versturen. Uw debiteuren zijn ook uw klanten. Zo kunt u binnen het pakket ook meerdere gegevens van de klant opslaan die bijvoorbeeld het relatiebeheer of verkoopproces kunnen ondersteunen. Op eenvoudige wijze kunt u een mailing verzorgen met de nodige selectie variabelen. Dit kan via een gepersonaliseerde mailmerge of adresetiketten. Per debiteur kunt u meerdere contactpersonen en e-mailadressen opslaan. Zoals u met de debiteurenbewaking controle heeft over de vorderingen op uw afnemers, zo biedt de crediteurenadministratie controle over de schulden aan uw leveranciers. Ook in de crediteurenadministratie is het mogelijk om openstaande posten, ouderdomsanalyses en crediteurenkaarten te raadplegen, afdrukken of te exporteren naar Microsoft Excel.
Algemeen
|
Grootboek
|
Debiteuren en crediteuren
|
Factuur
De module Factuur is een aanvulling op financiële administratie. In module Factuur kunt u een artikelbestand en prijslijsten aanleggen. Dit maakt factureren zeer eenvoudig en efficiënt. U selecteert de klant, de gewenste artikelen en uw factuur is klaar voor verwerking. Nadat de factuur is afgedrukt wordt deze automatisch geboekt en zijn de openstaande posten direct bijgewerkt. In de historie kunt u facturen eenvoudig terug vinden en nogmaals afdrukken.
Via de diverse overzichten kunt u uw omzet op verschillende manieren weergeven. Bijvoorbeeld per klant, rayon, artikel of artikelgroep. Deze overzichten kunt u eenvoudig exporteren naar Microsoft Excel of opslaan als PDF.
Met de geïntegreerde mailserver kunt u uw facturen met één druk op knop per e-mail verzenden. Heeft u elke week, maand of jaar terugkomende facturen, dan kunt u hier een periodieke factuur voor aanmaken. Deze kunt u herhaaldelijk per periode laten genereren.De factuur lay-out kunt u zelf aanpassen
- Facturen
- Proforma facturen
- Artikelenbeheer
- Prijslijsten
- Kortingen
- Staffels
- Prijsafspraken
- Omzet klanten
- Omzet artikelen
- Omzet landen
- Omzet rayon/verkoper
- Omzet grafieken
- Directe toegang tot historie
- Intracommunautaire leveringen
- Btw verleggingregeling
- Btw specificatie
- Verzenden per email
- Uitvoer naar PDF
- Export naar Microsoft Excel
Order
De module Order bestaat uit twee delen. Een complete inkoop- en verkooporderadministratie. In de verkooporderadministratie behoudt u een goed overzicht op de voortgang van de orderverwerking. Met de paklijst stuurt u het magazijn aan (orderpicking). Indien u werkt met de module voorraad kunt u een paklijst op magazijnlocatie sorteren. Op deze wijze kan een optimale looproute worden verkregen.
Afhankelijk van de beschikbaarheid van de goederen wordt de order geheel of gedeeltelijk verzonden. Backorders worden geheel automatisch aangemaakt. Zodra de bestelde goederen beschikbaar zijn kunt u de backorder(s) uitleveren. Indien u werkt met de module voorraad kunt u dit automatisch laten doen. Tijdens het verwerken van de order wordt een pakbon gemaakt, de voorraad bijgewerkt (alleen i.c.m. module voorraad) en geheel automatisch een factuur gegenereerd. De facturatie kan direct, maar ook op een later tijdstip plaatsvinden. Via de historie kunt u orders en pakbonnen altijd terug vinden en indien nodig een kopie afdrukken.
Met deze module beheer(s)t u ook uw inkomende goederen. Van prijsopgaaf tot inkooporder. Ontvangen goederen meldt u binnen. Uw voorraad wordt bijgewerkt (alleen i.c.m. module voorraad) en gejournaliseerd. Met de optie besteladvies kunt u zich veel tijd besparen. Ook kunt u een verkooporder direct omzetten naar een inkooporder.
De diverse overzichten bieden u informatie omtrent uw inkopen per artikel en leverancier. Deze gegevens kunnen waardevol zijn als u moet gaan onderhandelen met uw leverancier.
E-commerce
De module Online bestelsysteem bestaat feitelijk uit 3 onderdelen. Een uitbreiding in Pafin, een communicatie module en een web toepassing in de Pafin Cloud.
Anders dan een webshop (B2C) richt het Online bestelsysteem zich op B2B (business to business) Bestelgemak, snelheid, actuele artikel-, prijs- en voorraadinformatie zijn van groot belang.
De relevante gegevens van klanten en online verkrijgbare artikelen worden automatisch bijgewerkt in het Online bestelsysteem. Hierbij moet u denken aan voorraad, prijs, korting, afspraken, condities, afleveradressen enz. enz.
Orders uit het Online bestelsysteem worden automatisch opgehaald en geïmporteerd in Pafin. Uw klant kan de status van de order online volgen. Ook deze wordt automatisch bijgewerkt.
Per klant kunt u voor meerdere personen een inlog account aanmaken. En dat met één eenvoudige muisklik.
Voorraad
Met de module Voorraad houdt u overzicht op uw goederen in het magazijn. Door het bijhouden van een voorraadadministratie kunt u ook meer inzicht verkrijgen in de goederenstroom en financiële aspecten. Met een optimale voorraadpositie kunt u uw klanten tijdig bedienen met minimale beslaglegging op uw financiële middelen.
De voorraadadministratie is volledig gekoppeld aan de orderadministratie. Verkooporders worden automatisch van de voorraad afgeboekt en inkooporders worden, na ontvangst, bij de voorraad opgeboekt. Op de artikelkaarten kunt u alle mutaties (ook correcties) per artikel inzien. Van alle voorraadmutaties wordt ook een financiële boeking gemaakt. Uw boekhouding is direct bijgewerkt.
De diverse overzichten geven u gedetailleerde informatie over de goederen beweging. Zo kunt u de omzetsnelheid meten en incourante voorraden in kaart brengen.
Tijdens het invoeren van in- en verkooporders heeft u direct inzage in de beschikbare voorraad. Door gebruik te maken van magazijnlocaties kunt u de “orderpicking” aanzienlijk versnellen. Ontvangen goederen kunt u eenvoudig laten toewijzen aan backorders die nog in uw verkoopadministratie staan.
CRM
In de interne werking van je bedrijf draait alles om de boekhouding, facturatie en voorraadbeheer. Maar als het op klantrelaties aankomt, is het tijd om naar buiten te treden. Dat is waar onze CRM (Customer Relationship Management) module in beeld komt. Hier staat jouw klant centraal en worden interne en externe processen naadloos geïntegreerd.
Met de CRM-module heeft elke gebruiker een eigen agenda en takenlijst, waardoor je jouw planning eenvoudig kunt beheren.
En dat is nog niet alles. Naast de standaard selectiemogelijkheden biedt de CRM-module extra filters, zoals selecteren op postcode, branche, bedrijfsgrootte, interesses en omzet. Zo krijg je precies de informatie die je nodig hebt.
Our Team Member
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Our Pricing
Customer Plans Anytime
Our Client Say ?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do sod tempor.
Tamalika Smith
- Web Developer28 September, 2021
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do sod tempor.
Davit Karjon
- Developer28 September, 2021
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do sod tempor.
Nargis Smith
- Marketing28 September, 2021
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do sod tempor.